Huisartsen spoedpost Veldhoven – De Kempen / SHoKo zoekt een lid voor de cliëntenraad
Wij leveren hoogwaardige, efficiënte en toegankelijke huisartsen spoedzorg in de ANW-uren aan patiënten in Veldhoven en de Kempen. Het verzorgingsgebied telt ca. 184.500 inwoners.
Zorg wordt geleverd vanuit de huisartsen spoedpost in Veldhoven. Deze post bevindt zich in het MMC te Veldhoven. De spoedzorg wordt geleverd door circa 78 huisartsen die worden ondersteund door een team van triagisten.
De post wordt bestuurd door een twee hoofdig bestuur. Een Raad van Commissarissen houdt toezicht op het functioneren van de spoedpost. De cliëntenraad wordt ondersteund door de bestuurssecretaris.
Patiëntveiligheid en een goede kwaliteit van zorg staan bij ons hoog in het vaandel. Door goed te luisteren naar onze patiënten en kritisch naar onze processen te kijken verbeteren wij continu onze zorg. We streven ernaar het patiëntenperspectief beter in onze bedrijfsvoering in te bedden. Daarom hebben wij een cliëntenraad conform de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen, Wmcz.
Onze visie op medezeggenschap
De diversiteit die onze regio zo uniek maakt wordt in de cliëntenraad vertegenwoordigd. De cliëntenraad is zo een goede afspiegeling van de bewoners van de regio. De cliëntenraad denkt mee bij het opstellen van het beleid en brengt vanuit het perspectief van de inwoners advies uit aan de raad van bestuur. Om dit tot een succes te maken wordt de cliëntenraad in een vroeg stadium betrokken bij de beleidsvorming. Naast de verplichte onderwerpen verwachten we input van de cliëntenraad zodat wij onze zorg zo goed mogelijk kunnen organiseren
Van een lid van de cliëntenraad wordt verwacht dat hij/zij:
- geïnteresseerd is in de gezondheidszorg en in de acute huisartsen spoedzorg in het bijzonder;
- beschikt over bestuurlijk inzicht;
- bereid is om twee tot vier uur per maand te besteden aan het vergaderen, het onderhouden van contacten, het voorbereiden van adviezen en het uitvoeren van diverse taken;
- bereid is scholing te volgen op het gebied van medezeggenschap;
- woonachtig is in de SHoKo regio;
En dat hij/zij:
- kan omgaan met vertrouwelijke informatie;
- in staat is beleidsstukken te lezen en zich hierover een visie te vormen, met name vanuit het cliëntenperspectief;
- zich kan inleven in de belangen van cliënten, maar ook voldoende afstand kan nemen van persoonlijke belangen;
- een kritische, positieve en open houding heeft;
- een evenwichtige, doortastende, constructieve en flexibele instelling heeft;
- in staat is tactvol doch standvastig op te treden;
- doorzettingsvermogen heeft;
- beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
- in teamverband kan functioneren.
Tijdsbesteding
Wij verwachten dat u gemiddeld 6 uur per maand zult besteden aan uw rol als lid van de cliëntenraad.
Vergoeding
Een lid van de cliëntenraad ontvangt een vrijwilligersvergoeding voor zijn of haar inzet. De vrijwilligersvergoeding bedraagt € 5,50 per uur in 2024. De vergoeding voor reiskosten bedraagt € 0,19 per kilometer.
Heeft u belangstelling voor deze functie?
Als u wilt solliciteren naar deze functie, kunt u uw motivatie met CV sturen naar: Mw. I. Buss, bestuurssecretaris: secretariaat@shoko.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld